Cool hunter (łowca trendów) – osoba która bada nastroje konsumentów i przewiduje trendy

Specyfikę pracy można porównać do tajemniczego klienta, ponieważ zbiera informacje potajemnie, często anonimowo. Ale cel ich działań jest odmienny. Praca łowcy trendów ma na celu poznanie zdania klientów dotyczącego różnych produktów, aby przekazać je firmie, która go zatrudnia.

Ta wiedza ułatwia producentom stworzenie produktu, który będzie bardzo dokładnie trafiać w oczekiwania klienta.

Jakie cechy powinien mieć cool hunter?

Należy być osobą otwartą i łatwo nawiązującą kontakty. Łatwo odnajdywać się w nowych sytuacjach, jednocześnie wtapiać się w tłum i być dobrym obserwatorem. Łowca trendów powinien być kreatywny i umieć łączyć fakty.

Jak zostać cool hunterem?

Często jest to praca dodatkowa, chętnie podejmowana przez studentów, którzy bywają w różnych ciekawych miejscach. Mogą wówczas łączyć przyjemne z pożytecznym – spędzać czas ze znajomymi, jednocześnie prowadząc obserwacje.

Łowców trendów zatrudniają między innymi firmy z przemysłu żywności, napojów, papierosów czy alkoholu, dlatego często cool hunterem może zostać osoba, która obraca się w środowisku, do którego kierowany jest dany produkt i również bywa konsumentem. Dzieje się tak, ponieważ ważne jest, aby badania wypadały naturalnie i były prowadzone w zwykłym otoczeniu pośród zwykłych ludzi. Praca ta nie jest pracą na pełen etat, często traktowana jako dodatkowa. Często wymagana jest różna dyspozycyjność, również wieczorami i w weekendy.

Zatrudnić się jako cool hunter można poprzez agencje reklamowe czy marketingowe. Czasami zdarza się, że na takie stanowiska zatrudniają również bezpośrednio producenci danych produktów.